Jak smartfony zmieniły nasze nawyki podczas zakupów online?

Jak smartfony zmieniły nasze nawyki podczas zakupów online?

 

Technologia mobilna zmieniła sposób naszego funkcjonowania we współczesnym świecie. Smartfony, będące zawsze w zasięgu ręki, dyktują nasze codzienne nawyki. Według badania Santander Consumer Banku „Polacy na e-zakupach 2021”, w wyniku pandemii zaobserwowano znaczący wzrost zainteresowania zakupami z użyciem smartfona. Prawie 41 proc. Polaków najczęściej kupuje w internecie za pośrednictwem smartfona. Polscy e-konsumenci chętnie korzystają również z cyfrowych płatności. Płacą głównie szybkim przelewem i BLIKIEM. Przywiązanie Polaków do mobilności znajduje swoje odzwierciedlenie również w preferowanym sposobie dostawy. Aż 57 proc. Polaków wybiera paczkomat, którego skrytkę otwierają mobilnie.

Co zadecydowało o rozwoju m-commerce?

Jak wynika z naszego najnowszego badania dystans społeczny skłonił konsumentów do częstszych zakupów w internecie. Jednocześnie integralnym elementem zakupów online jest kanał mobilny, który również w tym czasie zyskał na popularności. Obecnie czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy online używając smartfona. Spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najczęściej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Nieco rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.). Mniejszą popularnością niż smartfony, wśród e-konsumentów, cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. Laptopa najchętniej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a 22 proc. komputer. E-kupujący najrzadziej w celach zakupowych, w pierwszej kolejności wykorzystują tablet. Obecny trend rozwoju handlu mobilnego odzwierciedla naturalny postęp technologii, ponieważ konsumenci spędzają coraz więcej czasu na urządzeniach mobilnych, a nie na komputerach. W jaki sposób najchętniej płacą Polacy?

Jakie płatności w e-commerce wybierają Polacy?

Z naszego raportu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021” wynika, że wraz z rozwojem handlu online rosną potrzeby e-konsumentów. Chcą oni, aby ich zakupy odbywały się bezproblemowo, dlatego chętnie korzystają z łatwych, wygodnych i bezpiecznych cyfrowych płatności. Najpopularniejszymi metodami są szybki przelew z banku (Pay by link) i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków. Po BLIKA sięgają oni głównie z uwagi na wygodę i łatwość użycia, którą gwarantuje. Na rynku obecne jest też nowe rozwiązanie Santander Consumer Banku, takie jak płatności 3 w 1, które łączy w sobie internetowy limit odnawialny, płatność odroczoną i korzystne raty, dzięki czemu klienci mogą w łatwy, wygodny i bezpieczny sposób nabywać interesujące ich produkty w kanale online.

Jak odbieramy zamówione w internecie paczki?

Przywiązanie do wygody i mobilności Polaków znajduje swoje odzwierciedlenie również w preferowanym sposobie dostawy. Według badania Santander Consumer Banku obecnie najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są paczkomaty. Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru zamówień o każdej porze z zachowaniem dystansu oraz zdalnego otworzenia skrytki z użyciem smartfona. Takie doręczenie zakupów preferuje 57 proc. Polaków. Popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa od standardowej dostawy kurierem (39 proc.) czy znajdujących się w sklepie lub na stacjach paliw punktach odbioru. Rosnąca popularność paczkomatów nie jest nowym trendem, ale z uwagi na pandemię oraz zachodzącą na naszych oczach rewolucję mobilną, możemy mówić o jego rozwoju.