Według Głównego Urzędu Statystycznego inflacja konsumencka w Polsce w marcu 2022 wyniosła 10,9 proc. w ujęciu rocznym. Jest to najwyższy wzrost cen od ponad dwudziestu lat. Ta niekorzystna sytuacja u wielu z nas może wywołać potrzebę baczniejszego przyjrzenia się własnym finansom. W tym celu zapraszamy do lektury naszego raportu „Zarządzanie własnymi finansami”.
Drugi rozdział zawiera porady, w jaki sposób rozsądnie robić zakupy, mając na uwadze ograniczone środki oraz prezentuje nowoczesne sposoby ich finansowania. Znajduje się w nim również analiza tego, jakie cechy karty kredytowej są obecnie dla klientów najważniejsze w odniesieniu do zaprezentowanego im opisu karty ratalnej ze stałą spłatą Santander Consumer Banku. Dla większości najbardziej liczy się możliwość samodzielnego ustalenia wysokości miesięcznej stałej kwoty do spłaty przy podpisywaniu umowy (23 proc.) oraz brak ograniczeń, który pozwala kupić za nią co się chce w dowolnym miejscu online i offline (20 proc.). Ankietowani doceniają również wygodę użytkowania polegającą na tym, że z kartą kredytową klient nie musi za każdym razem wnioskować o kredyt na dany produkt (21 proc.), co jest zaletą również karty ratalnej Santander Consumer Banku.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną treścią naszego raportu z poradami i wynikami badania na temat odbioru produktów kredytowych – Poradnik “Zarządzanie własnymi finansami”.
Badanie, którego wyniki znalazły się w raporcie, zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w marcu 2022 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1002.