Młodzi programiści z Ukrainy dołączyli do zespołu Santander Consumer Banku

Młodzi programiści z Ukrainy dołączyli do zespołu Santander Consumer Banku

 

Wojna za naszą wschodnią granicą zmusiła wiele osób do emigracji. Część z nich podjęła decyzję o dalszym życiu i rozwoju zawodowym w Polsce. Wśród nich znaleźli się aspirujący programiści z Ukrainy, którzy zasilili szeregi naszego banku na stanowiskach stażystów. Jako międzynarodowa grupa bardzo cieszymy się z ich obecności, mimo okoliczności, które do niej doprowadziły. Są to utalentowani młodzi ludzie z potencjałem, którzy dali się nam poznać od najlepszej strony. Co mówią o pracy w Santander Consumer Banku? Przeczytajcie poniżej.

Kiedy zapytaliśmy naszych kolegów, co najbardziej wpływa na to, jak pracuje się stażystom z Ukrainy w strukturach Santander Consumer Banku, jedną z pierwszych odpowiedzi, jakie usłyszeliśmy był czynnik ludzki. Według nich, współpracownicy tworzą pozytywną atmosferę i okazują im dużo wsparcia. Jak powiedział jeden z naszych stażystów:

Mam takie poczucie, że jesteśmy jednym zespołem, czuję, że jestem członkiem zespołu. Jest dobra komunikacja, otwartość na dialog między nami. Zawsze możemy liczyć na informację zwrotną, na pomoc w razie potrzeby, inni członkowie zespołu o nas dbają i mają na uwadze nasze potrzeby. Zawsze jest w pobliżu ktoś, kto jest gotowy, żeby nas wesprzeć, doradzić, dać odpowiednie wskazówki”.

Dla niektórych stażystów nowym doświadczeniem okazał się podział na specjalne zespoły tzw. tribes. Dzięki funkcjonującej w banku metodologii Agile, w ich skład wchodzą pracownicy z różnych działów, co wpływa, między innymi, na lepsze zrozumienie wykonywanych zadań, dzielenie się wiedzą i wymianę doświadczeń. Pomaga to nowym osobom lepiej zrozumieć i doświadczyć tego, co robi bank, a co za tym idzie łatwiej się zintegrować i szybciej poczuć się częścią swojego miejsca pracy, o czym również wspominali nasi stażyści.

Drugim aspektem, o którym wspominali, jest możliwość realizacji od początku wspierana przez indywidualne podejście i wspólnie układany plan wdrożenia. Dzięki temu każdy pracownik z innego kraju ma czas na oswojenie się z nową firmą, zespołem i obowiązkami. „Nasi stażyści z Ukrainy w pierwszym tygodniu pracy brali udział w tygodniowym onboardingu, w ramach którego  zapoznawali się z głównymi narzędziami wykorzystywanymi przez pracowników Santander Consumer Banku, z naciskiem na programistów. Wzięli również udział w odpowiednim cyklu szkoleń z zakresu SQL i innych niezbędnych narzędzi dla osób, które chcą iść w tym kierunku. Dalsza część stażu to już przydzielenie do zespołów zwinnych, o których wspominaliśmy wyżej” – komentuje Joanna Drogi, Kierownik Zespołu Analityków i Delivery Digital z Centrum Rozwoju Technologii IT. Oczywiście, nasi nowi pracownicy zostali również odpowiednio przeszkoleni z zakresu pracy w metodologii Agile, a przydzielony każdemu z nich Buddy – osoba, która pomaga odnaleźć się w firmie - zadbał o to, by sukcesywnie wdrażali się w nowe zadania. Dzięki temu mogą realizować się zawodowo, mimo że na razie dopiero są na etapie zbierania doświadczenia w IT.

O czym jeszcze wspominali nasi stażyści? Wśród wymienianych przez nich czynników znalazły się między innymi prosty język, techniczne wsparcie i poczucie spełnienia z zadań, które są stopniowo dostosowywane do poziomu wdrożenia pracownika.

Bardzo cieszymy się z tego, że nowi koledzy tak pozytywnie wypowiedzieli się o pracy w naszym banku. Jest to dla nas bardzo ważne, jako dla części międzynarodowej grupy, która wspiera i docenia wielokulturowość w miejscu pracy. Mamy nadzieję, że w przyszłości żaden pracownik zza granicy nie zawaha się, mając do wyboru perspektywę pracy w naszej organizacji” – podsumowuje Mirosław Ryś, Kierownik Zespołu Analityków i Delivery Platform z Centrum Rozwoju Technologii IT.