Przygotowaliśmy nowy raport „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”

Przygotowaliśmy nowy raport „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”

Nasz nowy raport na temat e-commerce jest już gotowy! Co postanowiliśmy zbadać tym razem? Między innymi podejście Polaków do metaverse, ich ulubione płatności w kanale online oraz posiadane usługi subskrypcyjne. Zaciekawieni? Więcej o zawartości raportu „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” zdradzamy poniżej.

W pierwszym rozdziale, na rozgrzewkę, wzięliśmy sobie za cel opisanie zachowań zakupowych Polaków w kanale online. Naszych ankietowanych zapytaliśmy m.in. o częstotliwość zakupów w e-commerce oraz o to, czy znają integratorów płatności, którzy umożliwiają tzw. szybkie przelewy. Dowiedzieliśmy się również, jak często korzystają z aplikacji mobilnych e-sklepów. Jak się okazuje, już co piąty badany robi to co najmniej raz w tygodniu (21 proc.).

Kolejną część raportu poświęciliśmy analizie podejścia Polaków do nowych trendów w obszarze w e-commerce. Nie mogliśmy więc nie zapytać o to czy personalizacja i ekologiczne podejście marek ma dla nich znaczenie na zakupach w internecie. Nie mogliśmy również pominąć możliwości zakupów w wirtualnym świecie metaverse, o czym słyszał już co trzeci ankietowany (31 proc.). Jak to wygląda w porównaniu z zeszłym rokiem? To również opisujemy w naszym materiale.

Kolejny rozdział skupia się m.in. na płatnych usługach online. W tej części sprawdziliśmy również, jakie produkty bankowe są najczęściej wykorzystywane przez Polaków podczas zakupów w internecie. Ponadto dowiedzieliśmy się, z jakich subskrypcji korzystają na co dzień. A skoro o abonamentach mowa, postanowiliśmy zbadać podejście Polaków kupujących online do możliwości korzystania z popularnych mediów społecznościowych – Facebooka i Instagrama – w modelu subskrypcyjnym. Już 44 proc. badanych stwierdziło, że nie korzystałoby z nich, gdyby przeszły na taki model działania.

Ostatnią część raportu „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” poświęciliśmy omówieniu, jak często i z jakich powodów Polacy, którzy kupują w internecie, decydują się na zwrot zakupionego towaru oraz w jakich przypadkach zostawiają produkty, z których nie są zadowoleni. Zapytaliśmy również o to, czy podpowiedzi sklepów internetowych ograniczają liczbę zwrotów w e-commerce.

Więcej w naszym raporcie.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków kupujących w internecie. Próba n = 1000