Kredyty to pomocne narzędzia w finansowaniu naszych planów, ale także ważne zobowiązania. Dlatego informacje o posiadanych kredytach i nadchodzących ratach dobrze mieć podane w przejrzysty sposób i dostępne w każdym momencie. Dokładnie tak, jak funkcjonuje to w aplikacji mobilnej Santander Consumer Banku – banku od kredytów
Polacy podchodzą odpowiedzialnie do zobowiązań finansowych. Zdecydowana większość kredytobiorców spłaca raty w terminie, a decyzję o zaciągnięciu kredytu poprzedza dokładną oceną swoich możliwości. Zarządzanie swoimi finansami dla wielu osób to dość złożona układanka matematyczno-finansowa. Trzeba orientować się w wysokości opłat, pamiętać o terminach rat kredytu oraz na bieżąco dopasowywać do nich inne wydatki.
Raty w niecodziennych sytuacjach
Dodatkowo, zdarzają się sytuacje, gdy zbliża się termin płatności, a my akurat nie mamy przy sobie blankietów spłat czy komputera, z którego dokonujemy płatności. Z pomocą przychodzi aplikacja mobilna, w której znajdziemy aktualne informacje o naszym kredycie gotówkowym czy ratalnym. Co ważne, szybko i bezpiecznie możemy też dokonać spłaty raty. Monitorowanie swoich zobowiązań za pomocą aplikacji to popularne i wygodne rozwiązanie, o czym świadczą też liczby. Już ponad 36 000 klientów Santander Consumer Banku korzysta z dedykowanej aplikacji mobilnej.
Co można załatwić przez smartfon?
Użytkownicy aplikacji w każdym momencie i z dowolnego miejsca mogą sprawdzić szczegóły dotyczące swoich kredytów gotówkowych i ratalnych. Widzą harmonogram spłat, daty i kwoty najbliższych płatności, liczbę rat pozostałą do spłaty oraz istotne dane zawartej umowy: kwotę udzielonego kredytu, oprocentowanie czy numer rachunku do spłaty. Jeśli mają kilka kredytów tego samego rodzaju, zobaczą przejrzyste podsumowanie w karcie zbiorczej, widocznej na Pulpicie od razu po zalogowaniu. Aplikacja umożliwia także bezpłatną spłatę rat, podpowiada kwotę i przekierowuje do serwisu Przelewy24, gdzie finalizowana jest płatność. Dodatkową funkcjonalnością jest możliwość zmiany nazwy kredytu na własną, przydatna zwłaszcza przy wielu produktach.
Aby korzystać z dostępu do produktów kredytowych przez aplikację, należy zawrzeć Umowę o Świadczenie Usług Bankowości Elektronicznej i Usług Bankowości Telefonicznej (dalej Umowa BE). Zazwyczaj doradcy proponują jej zawarcie wraz z umową kredytu. Jeśli jednak umowa kredytu była zawarta bez Umowy BE, można ją podpisać w dowolnej placówce banku. A potem wystarczy wejść na stronę poświęconą aplikacji lub bezpośrednio do sklepu Google Play lub App Store i pobrać aplikację na swój telefon. W trakcie aktywacji wystarczy podać kilka danych i nadać PIN służący do logowania. Jeśli ktoś nie lubi posługiwać się PIN-em, może skorzystać z logowania biometrią – przez odcisk palca lub Face ID (pod warunkiem, że posiada telefon, który to umożliwia). W ten sposób szybko i wygodnie uzyskamy dostęp do informacji o swoich kredytach.