Do tego, że handel sukcesywnie przenosi się do sieci, nie trzeba już nikogo przekonywać. Trend jest wyraźny, a pandemia jeszcze wszystko przyspieszyła. Sprzedawanie i kupowanie online jest po prostu bardziej komfortowe, a wygoda to potężna przewaga. Dlatego właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o to, by ich witryny były maksymalnie intuicyjne, użyteczne i wyposażone w jak najlepsze narzędzia. Dobrym krokiem w tym kierunku jest włączenie systemu eRaty Santander Consumer Banku.
Kto stoi w miejscu, ten się cofa
Zgodnie z raportem „Polaków Portfel Własny – nowa normalność”, przedstawiającym wyniki zrealizowanego w 2021 r. przez Santander Consumer Bank badania1 aż 69 proc. Polaków robi zakupy przez internet. Czym eSklepy mogą zachęcić klientów do zakupów? Okazuje się, że najważniejszym czynnikiem dla konsumentów jest dobra opinia o danym eSklepie i zaufanie – na tę odpowiedź wskazało aż 71 proc. Polaków. Zaufanie okazało się bardziej istotne niż niska cena. Na tę ostatnią zwraca w pierwszej kolejności uwagę 63 proc. z nas. Nieco ponad 58 proc. ankietowanych wybiera konkretny sklep ze względu na bogatą ofertę i szeroki wybór produktów, a 42 proc. kupuje, bo sklep oferuje konkretną – znaną i lubianą przez nich markę. Taki sam odsetek (42 proc.) zdecyduje się na zakupy w danym sklepie, jeśli ten zapewnia klientowi możliwość zapłacenia za zakupy za pomocą konkretnego, preferowanego systemu płatności.
Klienci eSklepów szczególnie cenią opcję płatności ratalnych. Dane PayU wskazują, że w latach 2015-2020 wartość zakupów dokonywanych w ten sposób wzrosła aż siedmiokrotnie. Ponadto szacuje się, że wartość koszyka przy płatności ratalnej jest średnio dziesięciokrotnie większa od wartości koszyka opłacanego szybkim przelewem. W sieci na raty kupuje się przede wszystkim elektronikę, elementy wyposażenia wnętrza, kursy i szkolenia oraz produkty luksusowe. To pokazuje, że większe wydatki wolimy bezpiecznie rozłożyć na dłuższy okres.
Dobrym przykładem internetowych płatności ratalnych są eRaty Santander Consumer Banku - rozwiązanie dostępne dla właścicieli sklepów Shoper, którzy mogą je aktywować dla swoich klientów. To atrakcyjna forma płatności, jest przede wszystkim szybka i bezpieczna. Klienci doceniają rozwiązania finansowe, jeśli są wygodne i pewne, bo firmowane przez poważną instytucję.
Cały wachlarz korzyści
Bezpieczny system finansowania zakupów, który pozwala na szybką obsługę płatności to rynkowy standard. Dlatego Santander Consumer Bank w ramach systemu eRaty oferuje jeszcze więcej i to zarówno sprzedawcom, jak i kupującym. Bo wygoda należy się wszystkim.
Właściciele e-sklepów w ramach współpracy z Santander Consumer Bankiem otrzymują dedykowanego Przedstawiciela Finansowego oraz efektywne i indywidualne wsparcie marketingowe, a także system zapewniający:
Ø natychmiastową weryfikację zdolności kredytowej,
Ø wysoki wskaźnik akceptacji wniosków o kredyt,
Ø elastyczną ofertę kredytową i kompleksową obsługę doradczo-operacyjną,
Ø bezpieczeństwo realizacji transakcji.
Ø przelewy należności za zakup bez zbędnej zwłoki.
eRaty są doskonałym rozwiązaniem dla eSklepu, ponieważ umożliwiają pozyskanie klientów, którzy nie chcą lub nie mogą skorzystać ze środków zgromadzonych na rachunku bankowym. Bezpośrednią korzyścią jest więc zwiększenie sprzedaży, zwłaszcza w obszarze produktów, które wymagają większych inwestycji. Dodatkowo dzięki takiej opcji sklep pokazuje, że jest nowoczesny i zorientowany na realizację potrzeb klientów. A dobry wizerunek w sieci jest bezcenny. Nieoczywistym atutem eRat jest przeniesienie odpowiedzialności za płatność na bank. Właściciel sklepu otrzymuje pieniądze bezpośrednio po zakupie i nie musi obsługiwać spłat rat.
Z kolei klienci mogą zrealizować zakup wymarzonego towaru bez konieczności odkładania tego w czasie czy wydawania zgromadzonych oszczędności. A to wszystko dzięki możliwości rozłożenia należności za kupowany towar na dogodne dla budżetu domowego równe miesięczne raty. Dostępność takiego rozwiązania jest dodatkowym argumentem, przekonującym klientów do zakupów i zwiększającym ich skłonność do kupowania.
Rozwiązanie jest na wyciągnięcie ręki
Co trzeba zrobić, aby móc udostępnić eRaty klientom swojego sklepu? Pierwszym krokiem będzie podpisanie umowy o współpracy w zakresie sprzedaży ratalnej z Santander Consumer Bank S.A. Następnie właściciel sklepu otrzyma unikalny Numer Punktu Sprzedaży (ID sprzedawcy), który pozwoli na skuteczną aktywację usługi. Ostatnim krokiem jest konfiguracja płatności, którą opisano w przejrzystym przewodniku. Proste i szybkie. Aby zgłosić chęć uruchomienia eRat w swoim sklepie, wystarczy wypełnić prosty formularz.
Naprawdę niewiele trzeba, by dać klientom wygodne i bezpieczne rozwiązanie. Dzięki zakupom rozłożonym na raty będą mogli lepiej zaplanować swoje wydatki, kupią więcej i chętniej wrócą. A przecież w handlu chodzi o to, by klienta do siebie przywiązać na dłużej. Najłatwiej to zrobić, dając mu dostęp do profesjonalnych i sprawdzonych rozwiązań, takich jak eRaty Santander Consumer Banku.
1Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRiS w maju 2021 r. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.