Podczas procesu zawierania kredytu gotówkowego przez internet prosimy klientów Santander Consumer Banku – bank od kredytów – o wykonanie przelewu weryfikującego tożsamość. Na co zwrócić uwagę i o czym pamiętać podczas jego wykonywania? Sprawdź.
Odpowiadamy na najczęstsze pytania klientów związane z kredytem gotówkowym przez internet związanych z procesem wnioskowania odbywającym się za pośrednictwem eWniosku o kredyt gotówkowy.
Dlaczego podczas zawierania kredytu gotówkowego przez internet muszę zrobić przelew?
To pytanie nurtuje wielu naszych klientów. Przelew o wartości 1 zł służy do potwierdzenia tożsamości osoby, która składa wniosek o kredyt gotówkowy przez internet i jest niezbędny do zawarcia umowy i otrzymania pieniędzy online. Jest to bardzo ważny element, który pozwala nam dbać o Twoje bezpieczeństwo oraz zapobiegać próbom wyłudzenia pieniędzy na skradzione dane osobowe. Dodatkowo na ten numer konta przekażemy pieniądze po otrzymaniu kredytu.
O czym należy pamiętać wysyłając przelew weryfikacyjny podczas wnioskowania o kredyt online?
Wysyłając przelew weryfikacyjny pamiętaj, aby:
Czy mogę zweryfikować swoją tożsamość opłacając 1 zł za pośrednictwem BLIK-a?
Nie każde potwierdzenie tożsamości związane z transakcją BLIKiem akceptujemy w ramach wniosku o kredyt gotówkowy przez internet. Jeżeli podczas procesu potwierdzania tożsamości zostaniesz przekierowany na stronę logowania do Twojego banku i będą tam poprawnie podpowiedziane dane transakcji, czyli za co i komu płacimy, kwota 1 zł oraz możliwość użycia kodu BLIK, wówczas w taki sposób możesz potwierdzić swoją tożsamość.
Czy, żeby przyspieszyć procesowanie wniosku kredytowego, mogę wybrać przelew natychmiastowy typu Blue Cash, Express Elixir itd.?
Nie ma potrzeby korzystania z takiej opcji. Proces weryfikacji tożsamości działa sprawnie na podstawie zwykłego przelewu.
Jak mieć 100% pewność, że dane do przelewu są prawidłowe?
Zwracaj uwagę na wskazówki, jakie pojawiają się w trakcie procesu potwierdzania tożsamości podczas wnioskowania o kredyt gotówkowy online. Jeśli Twój bank jest widoczny na liście w w trakcie wnioskowania o kredyt gotówkowy online – w przypadku niektórych instytucji finansowych dane do przelewu zaczytają się automatycznie. Jeśli tak się nie stanie, skopiuj dane do przelewu z zakładki „Dane do przelewu” w odpowiednie pola.
Jeśli Twojego banku nie ma na tej liście - wybierz okno „Mam konto w innym banku”. Następnie zaloguj się do bankowości elektronicznej i skopiuj dane do przelewu z zakładki „Dane do przelewu” w odpowiednie pola.
Kopiując dane pamiętaj, aby zrobić to uważnie i sprawdzić, czy na początku albo końcu nie pojawiły się dodatkowe spacje albo różnice między przedstawionymi danymi. Wpływ na akceptację przelewu mają nawet drobne różnice np. brak jakiegoś znaku, czy dodatkowe spacje itp.
Czy od razu po dokonaniu przelewu weryfikacyjnego przejdę do kolejnego kroku związanego z otrzymaniem kredytu przez internet?
Wszystko zależy od czasu księgowania płatności. W przypadku przelewów weryfikacyjnych z banków, których logotyp widzisz w trakcie procesu wnioskowania - informacje na ten temat powinny „zaczytać się” w naszych systemach najczęściej maksymalnie w kilka minut.
W przypadku skorzystania z opcji „Mam konto w innym banku”, dane do weryfikacji tożsamości przekazywane są trzy razy dziennie w dni robocze. Dlatego np. potwierdzenie tożsamości po południu w piątek i w weekend zostanie zweryfikowane dopiero w poniedziałek rano. Z tego powodu po potwierdzeniu realizacji przelewu w trakcie składania wniosku możesz bez problemu zamknąć przeglądarkę niezależnie od tego, czy wnioskujesz o kredyt na komputerze, tablecie, czy smartfonie. Potwierdzenie tej weryfikacji otrzymasz e-mailem od Santander Consumer Banku – banku od kredytów.