Do tego, że wnioskowanie o kredyt gotówkowy z domu jest wygodne i bezpieczne, nie trzeba nikogo przekonywać. Oto lista rzeczy, które warto sobie przygotować przed składaniem wniosku o kredyt gotówkowy przez telefon
Internetowe usługi bankowe to współczesny standard i szeroki wybór produktów finansowych. Powszechnie kojarzą się z komfortem i nowoczesnością. Niemal każdy wie, że już nie trzeba wychodzić z domu, by wziąć kredyt, założyć lokatę czy wykonać przelew. Jednak jeśli ktoś nigdy nie korzystał z danej e-usługi, nie do końca ma świadomość, jak wygląda cały proces i co konkretnie trzeba przygotować. Warto to prześledzić na przykładzie kredytu gotówkowego przez telefon, który jest dostępny w Santander Consumer Banku – banku od kredytów bez konieczności wychodzenia z domu.
Bezpiecznie i z konsultantem
Pierwszym krokiem będzie wypełnienie formularza na stronie internetowej Santander Consumer Banku. Należy w nim podać swoje dane i określić kwotę kredytu. A potem czekać, najczęściej na bardzo szybki, telefoniczny kontakt pracownika banku. W międzyczasie warto się dokładnie zapoznać z treścią podlinkowanej wyżej strony i sprawdzić, co będzie potrzebne w kolejnych krokach. To przede wszystkim dokument potwierdzający tożsamość (np. dowód osobisty) oraz informacje o Twoim źródle i wysokości dochodów. W niektórych przypadkach bank może poprosić cię o przedstawienie ich potwierdzenia. Jakie są to dokumenty w Santander Consumer Banku? Zobacz tutaj.
Podczas rozmowy telefonicznej pracownik Santander Consumer Banku poprosi o dane z dokumentu tożsamości oraz szczegóły dotyczące dochodu. Na tej podstawie zostanie wydana wstępna decyzja kredytowa. Jeśli będzie pozytywna, proces wnioskowania o kredyt będziemy mogli zakończyć w jednym z dwóch trybów:
Wygodnie wnioskuj o kredyt
Kurier zajmie się dostarczeniem i odbiorem podpisanej umowy, weryfikacją tożsamości oraz odebraniem zaświadczenia o dochodach, jeśli takie będzie potrzebne. Gdy komplet dokumentów dotrze do Santander Consumer Banku, jego pracownicy dokonają ich weryfikacji i wydadzą finalną decyzję kredytową. W przypadku pozytywnej decyzji kredytowej, pieniądze zostaną wypłacone w sposób określony przez Ciebie we wniosku.
Zależy Ci na czasie? Tryb przelew jest znacznie szybszy. Tożsamość weryfikuje się poprzez przelanie kwoty 1 zł z konta, którego jesteś właścicielem. Ewentualne zaświadczenie o dochodach załącza się w aplikacji panel klienta w formie pliku graficznego, a więc skanu, który możemy też zrobić np. w formie wyraźnego zdjęcia naszym telefonem. Ważne, aby plik nie przekraczał 5 mb. Osoba, która wnioskuje o kredyt krok po kroki jest informowana o kolejnych etapach procesu oraz o ostatecznej decyzji kredytowej – poprzez powiadomienia i instrukcje postępowania. Te w ważnych momentach procesu otrzymasz także na e-mail podany we wniosku, które są przesyłane przez bank na adres email. Po zapoznaniu się i akceptacji warunków umowy oraz dokumentacji w panelu klienta, pieniądze wypłacane są niezwłocznie na Twoje konto. Wtedy możesz je przeznaczyć na pilną potrzebę lub plany dzięki skorzystaniu z kredytu bez wychodzenia z domu.