Santander Consumer Multirent opublikował raport „Polak kupuje auto używane”

Santander Consumer Multirent opublikował raport „Polak kupuje auto używane”

 

Właśnie ukazał się najnowszy raport Santander Consumer Multirent pt. „Polak kupuje auto używane”. Publikacja zawiera istotne informacje na temat zwyczajów zakupowych użytkowników aut używanych, które z pewnością pomogą Santander Consumer Multirent w dalszym rozwoju produktów i usług zgodnych z obecnymi oczekiwaniami klientów. Co jest w niej zawarte? Opisujemy poniżej.

Pierwsza część raportu skupia się na zwyczajach dotyczących poszukiwania aut używanych. Według zebranych danych, większość użytkowników takich pojazdów próbuje znaleźć je w internecie (46 proc.). Ponadto, jak wynika z odpowiedzi badanych, przeważająca liczba zmotoryzowanych Polaków przed ostatecznym wyborem samochodu z drugiej ręki ogląda maksymalnie trzy auta (50 proc.). Natomiast przy samym zakupie najchętniej korzysta z oferty prywatnej – fizycznie w ten sposób swój ostatni pojazd używany nabyło aż 55 proc. respondentów. Dodatkowo, jeśli finansowali je przy wykorzystaniu środków zewnętrznych, duże znaczenie miała dla nich atrakcyjność oferty oraz reputacja, jaką cieszyła się firma oferująca leasing, kredyt czy pożyczkę.

Drugi rozdział pokazuje w jaki sposób użytkownicy aut używanych podchodzą do zakupu takiego pojazdu. Jak się okazuje, zdecydowana większość ankietowanych kieruje się ostrożnością i rozsądkiem. Aż 51 proc. osób odpowiedziało, że największe znaczenie przy wyborze samochodu z drugiej ręki ma dla nich jego ogólny stan techniczny. Do tego respondenci wierzą w swoją umiejętność oceny i zazwyczaj sprawdzają auto samodzielnie (48 proc. wskazań). Co więcej, są wyczuleni na brak uczciwości. Aż 45 proc. ankietowanych stwierdziło, że przy zakupie ostatniego auta używanego spotkało się z próbą zamaskowania wad takich jak np. cofanie przebiegu.

W ostatnim rozdziale skupiliśmy się na planach dotyczących zakupu auta używanego w tym roku. Jak się okazuje, z zamiarem takim nosi się już co szósty respondent badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Multirent. W tej grupie są głównie mężczyźni (20 proc.), 18-29 latkowie (22 proc.) i mieszkańcy wsi (23 proc.). W badaniu nie zapomniano o danych ważnych z punktów widzenia biznesu, więc ankietowani zostali zapytani o to w jaki sposób zamierzają pokryć ten wydatek i jaka wysokość miesięcznej raty byłaby dla nich do zaakceptowania. 

Zapraszamy do zapoznania się z całością raportu.