Co czwarty Polak zamawia jedzenie online podczas pandemii

Co czwarty Polak zamawia jedzenie online podczas pandemii

Powracające obostrzenia zakazujące przyjmowania gości w lokalach gastronomicznych znacząco utrudniają prowadzenie biznesu ich właścicielom. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii” jest jednak nadzieja w zamówieniach na wynos. Z opcji zamawiania podczas pandemii korzysta już 27 proc. z nas.

Z danych zebranych przez bank wynika, że jest to opcja najbardziej na czasie wśród najmłodszych ankietowanych w wieku 18-29 lat (61 proc.). Tuż za nimi plasują się trzydziestolatkowie z wynikiem 39 proc. W kolejnych grupach wiekowych zainteresowanie jest mniejsze, wśród czterdziestolatków spada już do 17, a w przypadku osób po 60-stce nawet do 10 proc.

- To zjawisko możemy wiązać z tym, że starsze pokolenia są bardziej przywiązane do obiadów domowych w przeciwieństwie do młodych dorosłych, którzy jeszcze przed pandemią ochoczo korzystali np. z opcji jedzenia na mieście, w stołówkach pracowniczych czy studenckich – komentuje Marta Michałków, Starszy Menadżer Ds. Marketingu i Rozwoju Produktów Kartowych z Santander Consumer Banku. – Dwudziestolatkowie i trzydziestolatkowie na ogół częściej korzystają też z kanału online do załatwiania różnych spraw czy nabywania potrzebnych im produktów, zamówienie posiłku z dostawą do domu nie jest wyjątkiem od tej reguły.

Jedzenie zamówione w sieci opłacamy tradycyjnie

Co ciekawe, mimo że tak chętnie zamawiamy jedzenie z dostawą online, opłacamy je najczęściej gotówką przy odbiorze (55 proc.). Opcja ta jest chętnie wybierana bez względu na wiek, co może świadczyć o tym, że Polacy lubią oszczędność czasu i nie chcą tracić go na wykonywanie kolejnych operacji w sieci. Drugim ochoczo wybieranym sposobem płatności jest karta przy odbiorze (32 proc.). Z kolei z opłacania zamówienia kartą w aplikacji do zamawiania jedzenia typu Uber Eats czy Pyszne.pl korzysta co piąty z nas (22 proc.), w tym najwięcej najmłodszych respondentów w wieku 18-29 lat i 30-39 lat (kolejno 25 i 32 proc.). Co siódmy Polak korzysta z płatności BLIKIEM (14 proc.).

Ogólnopolskie badanie, na potrzeby raportu “Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii” przeprowadzone zostało na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRiS pod koniec listopada 2020 r. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n=1000.