Jak jeszcze lepiej poznać swój bank?

Poznaj swój bank - Santander Consumer Bank - bank od kredytów

Ambitny pracownik nowoczesnej instytucji, która zajmuje się wieloma złożonymi zagadnieniami, powinien dokładnie poznać różne aspekty jej funkcjonowania. Dzięki temu lepiej zrozumie swoją rolę, pozna inspirujących współpracowników z innych działów i poszerzy horyzonty. To cele, które towarzyszą programowi stażowemu Indeks DZO w Santander Consumer Bank – banku od kredytów.

Inicjatywa jest skierowana do wszystkich pracowników w oddziałach własnych i partnerskich. W wiosennej edycji uczestniczyło w sumie 68 osób, więc projekt budzi zainteresowanie i z pewnością ma potencjał. Za jego realizację odpowiada Departament Zarządzania Oddziałami i Sprzedażą Zdalną. W ostatniej odsłonie program składał się z pięciu staży. Ich wspólnym mianownikiem jest przekazywanie wiedzy o banku (i toczących się w nim procesach) pracownikom, którzy na co dzień wykonują odmienne czynności lub pracują w innych departamentach.

Różne staże – jeden cel

Uczestnicy 4-dniowego stażu Poznaj Swój Bank uzyskują wiedzę o różnych aspektach pracy banku i poznają współpracowników, z którymi podczas codziennej pracy nie mają kontaktu osobistego. Podczas licznych prelekcji omawiane są wartości firmy, zasady korporacyjne czy  rozwój banku w social mediach. Stażyści pozyskują także wiedzę na temat customer experience, RODO oraz zgłębiają pracę takich jednostek jak contact center czy biuro podawcze. W ostatniej edycji w tym stażu wzięło udział 32 pracowników, co stanowi niemal połowę zaangażowanych w cały program.

Staż stanowiskowy przybliża uczestnikom kwestie związane z ich rolą w organizacji oraz pozwala rozwinąć umiejętności prowadzenia efektywnych rozmów telefonicznych. To także okazja do wyjaśnienia wątpliwości produktowych i proceduralnych w oparciu o analizę nietypowych case studies, zaczerpniętych z życia organizacji. 8 pracowników wzięło udział we wiosennej edycji stażu stanowiskowego realizowanego w ramach Indeks-u DZO.

Staż Kasa w szczególe i ogóle, czyli oko w oko z ZOK to staż dedykowany osobom pełniącym funkcje kasowe w oddziałach bankowych. W 2019 roku brało w nim udział 26 pracowników, zarówno z oddziałów własnych jak i partnerskich.

Staż projektowy w obszarze Wsparcia Oddziałów Bankowych to kilkumiesięczny program dla osób, chcących poznać specyfikę pracy w tym zespole. Utrwala wiedzę zawartą w procedurach obowiązujących w oddziałach i daje możliwość uczestnictwa w licznych spotkaniach konsultacyjnych, związanych z wdrożeniami aplikacji i projektami ogólnobankowymi.

Staż projektowy w obszarze Contact Center. Głównym zadaniem uczestników stażu jest monitoring rozmów telefonicznych, a główną korzyścią jest poznanie specyfiki pracy w contact center. To także doskonała okazja, by dowiedzieć się więcej o klientach, ich motywacjach i problemach, z jakimi dzwonią do banku, a na pewno jest ku temu sposobność, ponieważ staż  trwa kilka miesięcy i pozwala zdobyć liczne doświadczenia w tym obszarze.

Dlaczego warto wziąć udział?

O wartości stażów organizowanych w ramach programu Indeks DZO chętnie opowiadają uczestnicy dotychczasowych edycji. Tak udział w programie wspomina Magdalena: - Jestem byłą (niestety) uczestniczką stażu Poznaj swój Bank we Wrocławiu, który odbywał się od 11 do 14 czerwca 2019 roku. Dzięki możliwości wyjazdu i poznania pracy naszego banku „od kuchni” dowiedziałam się, jak pracują i funkcjonują poszczególne oddziały. Będąc w Biurze Głównym na ul. Strzegomskiej, mogłam poznać osobiście osoby, z którymi na co dzień wymieniam się wiadomościami, pytam, dzwonię. To naprawdę doskonałe doświadczenie, które rozbija wszelkie mity oraz pozwala zrozumieć problemy, które z poziomu placówki, pracownika niedoświadczonego (zaznaczę, że pracuję tutaj dopiero pół roku) wydają się ZUPEŁNIE inne. Staż jest idealną opcją dla osób, które pracują tutaj krótko i którym ciężko jest się wbić w bankowy świat, nie znając go wcześniej. Dowiedziałam się również o możliwości uczestniczenia w trzymiesięcznych stażach, co też jest idealną opcją dla osób chcących rozwijać się w bankowości, pracy w Centrali i bycia częścią zespołu, który pracuje nad projektami, ułatwieniem pracy doradców w oddziałach własnych lub partnerskich. Chciałabym ogromnie podziękować wszystkim, którzy poświęcili Nam czas opowiadając, ile pracy każdego dnia muszą wkładać w to, abyśmy my, jako doradcy, mogli szybko uzyskać pomoc merytoryczną!

 

Praca w oddziale to okazja do rozwoju. Sprawdź, gdzie szukamy naszych doradców i zajrzyj do zakładki Kariera w serwisie Santander Consumer Banku – banku od kredytów.