Poziom satysfakcji z pracy w oddziale banku jest zależny od wielu czynników. Za część z nich odpowiadają sami pracownicy, za inne współpracownicy i klienci, ale szczególna odpowiedzialność ciąży na pracodawcy, który zarządza kadrą, motywuje ją i wyznacza kolejne cele. Sprawdźmy, jak to wygląda w oddziałach Santander Consumer Banku – banku od kredytów.
Nie ma lepszego sposobu, by poznać warunki panujące w przyszłej pracy niż zasięgnięcie języka u pracujących tam osób. Przeglądając ogłoszenia o rekrutacji, szybko zauważymy, że powtarzają się w nich podobne sformułowania i zalety. Dużo lepszym źródłem informacji są już zatrudnione osoby, które dobrze znają firmę i przez to są wiarygodne. Pracownicy oddziałów Santander Consumer Banku zgodnie podkreślają, że miejsce, w którym pracują, pozytywnie wpływa na poziom ich satysfakcji z pracy i podają konkretne argumenty, którym warto się przyjrzeć.
Po pierwsze zespół
O tym jak ważny w codziennej pracy jest wspierający, godny zaufania zespół, dobrze wie Ania, która na pytanie o zalety swojej pracy odpowiada tak: Fantastyczny zespół ludzi, z którymi codziennie pracuję, super Klienci, których znam od lat. Stabilność i możliwość rozwoju. Kierownik (Łukasz), który zawsze pocieszy, Kumpela (Ela) co wysłucha i Kazia, która postawi do pionu. To nie jest odosobniona opinia. Wagę zgranego zespołu podkreślają także inni pracownicy oddziałów Santander Consumer Banku – banku od kredytów. Praca jest częścią mojego życia. Praca to mój zespół, który jest wspaniały, z którym współpracuję i tworzę całość od dobrych kilku lat. Praca to też moi koledzy kierownicy, którzy dla mnie są jak rodzina – przyznaje Asia. W otoczeniu kompetentnych i jednocześnie bliskich, wspierających osób aż chce się pracować. Rolą pracodawcy jest zapewnienie warunków niezbędnych do stworzenia dobrego zespołu, korzystanie z narzędzi motywacyjnych i integracyjnych. Z przytoczonych wypowiedzi wynika, że w oddziałach Santander Consumer Banku ta sztuka się udaje bardzo dobrze.
Liczy się atmosfera
Jeśli zespół funkcjonuje jak należy, nie powinno być problemów z odpowiednią atmosferą w pracy. O tym, że jest ona bardzo istotna, mówi pracujący w jednym z oddziałów Santander Consumer Banku – banku od kredytów Piotr: Pracuję w SCB ze względu na dobrą atmosferę w firmie. Podoba mi się bezpośredni kontakt z przełożonym bez podziałów na ludzi ważnych i tych mniej. Miła atmosfera w oddziale wpływa na lepszy kontakt z Klientami. Co tworzy tak przyjazny klimat? Odpowiada za to wiele czynników, ale z pewnością duży wpływ na atmosferę mają liczne aktywności sportowe, programy prozdrowotne oraz programy motywacyjne.
Pracownicy oddziałów Santander Consumer Banku – banku od kredytów biorą udział w ekscytującej grze, w której codzienne obowiązki przekładają się na wynik, a najlepsi gracze otrzymują nagrody i możliwość zakupów w dedykowanym sklepie. To znakomity przykład wykorzystania mechanizmów grywalizacji. Obecnie odbywa się czwarta edycja zabawy. Poprzednie pokazały, że doskonały sposób na integrację, motywację i pozytywną rywalizację między pracownikami.
Podobną funkcję pełnią akcje sportowe i prozdrowotne. Wyznaczają cel, budują relacje i dają nową jakość życiu zawodowemu. Wpływają także pozytywnie na życie prywatne, ponieważ zdrowie ma się tylko jedno. Wśród tego typu aktywności można wymienić treningi i zawody nordic walking czy witaminowe wtorki.
Klient jest najważniejszy
Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy rodzi się także podczas kontaktów z klientem. Dla wielu pracowników to szczególnie istotny element. Dobrym przykładem jest Wioleta, która mówi o tym tak: W swojej pracy doceniam możliwość pracy wśród ambitnych ludzi. Uwielbiam pracować z Klientami, doceniam to, że mogę komunikować się z nimi bezpośrednio, widzieć ich emocje i myśli. Cieszy mnie fakt, że mogę im pomóc spełnić marzenia, potrzeby. Jako oddział dbamy o dobro Klienta na wysokim poziomie, co mnie uszczęśliwia. Dzięki temu relacje pracowników również są dobre. Z kolei Hanna tłumaczy: Lubię pracę w SCB, ponieważ uwielbiam bezpośredni kontakt z Klientem. Łatwo i szybko nawiązuję relację, mamy zgraną ekipę w oddziale. Chociaż pracuję krótko (niecały rok), to czuję się jakbym pracowała tutaj już wiele lat. Do pracy chodzę z uśmiechem.
Wszystkie źródła satysfakcji
Uśmiech na twarzy w drodze to pracy to uniwersalny znak jakości dla pracodawcy i danej placówki. Może go wywoływać wiele rzeczy. Dla jednych osób najważniejsza będzie stabilność pracy, fakt bycia częścią dużej, cieszącej się zaufaniem instytucji, która funkcjonuje na rynku od lat. Inni szczególnie cenią możliwości rozwoju, jakie oferuje pracodawca. Jednak najczęściej uśmiech pojawia się u pracowników, który mają wszystko: zgrany zespół, wspierającą kadrę kierowniczą, wyjątkową atmosferę, dobre relacje z klientami, poczucie bezpieczeństwa i perspektywy. Pracownicy oddziałów Santander Consumer Banku sami przyznają, że to elementy, które składają się na ich satysfakcję z pracy. Warto do nich dołączyć, rozpoczynając pracę w jednej z ponad 330 placówek i przekonać się o tym osobiście.
Zajrzyj do zakładki Kariera w serwisie internetowym Santander Consumer Banku – banku od kredytów i rozpocznij swoją przygodę.