Jak mówi Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta – Często dostaję pytanie, czy nagrody klienckie mają jeszcze jakieś znaczenie i czy jest sens o nie zabiegać. To nie jest jednak właściwie postawione pytanie – zwłaszcza w przypadku Gwiazdy Jakości Obsługi. W tym programie to nie firmy zgłaszają się do konkursu – robią to za nas klienci, którzy przez 365 dni w roku, na specjalnym portalu internetowym, oceniają jakie doświadczenia zapewnia im nasz bank oraz 40.000 innych firm w Polsce. A to oznacza, że my w tym programie i tak jesteśmy – czy tego chcemy, czy nie. Od nas tylko zależy, czy poddamy się dodatkowej weryfikacji w badaniu internetowym, do którego kwalifikują się firmy z najwyższymi ocenami klientów. Tytułem Gwiazdy Jakości Obsługi mogą natomiast pochwalić się jedynie ci finaliści, którzy osiągnęli wyróżniające wyniki na tle swojej branży.
Badania pokazują, że tego typu programy nadal mają znaczenie dla konsumentów. Przy braku pełnych danych, wiarygodnych opinii, a przede wszystkim własnych doświadczeń z daną firmą – nagroda działa jak certyfikat jakości i jest ważną rekomendacją, zwłaszcza dla nowych klientów. Żeby jednak mechanizm „społecznego dowodu słuszności” zadziałał, kluczowy jest jeden warunek – wyróżnienie (tytuł, godło) musi być dla klientów znane i wiarygodne. Tak właśnie jest w przypadku Gwiazdy Jakości Obsługi, którą rozpoznaje już ponad 10 milionów Polek i Polaków, co sprawia, że jest to nagroda o ponadstandardowym zasięgu i wartości marketingowej.
Program Gwiazda Jakości Obsługi realizowany jest od 17 lat. Wyróżnienia otrzymują firmy wyłonione na podstawie badania satysfakcji konsumentów - analizowane są w nim: wskaźnik jakości obsługi, który opisuje, w jakim stopniu klienci są zadowoleni z różnych obszarów jakości obsługi oraz Net Promoter Score (NPS) określający, jakie jest prawdopodobieństwo, że klienci zarekomendują firmę swoim bliskim. Obok Santander Consumer Banku, w obszarze finansowym wyróżnienia otrzymały również Bank Millennium, Smartney, Kruk, Santander Consumer Multirent, natomiast w zakresie ubezpieczeń - ERGO Hestia, Warta, HDI i Nationale-Nederlanden.
Gwiazda Jakości Obsługi to jedna z najważniejszych nagród, którą każdego roku konsumenci przyznają najlepszym firmom - jesteśmy dumni, że kolejny raz jesteśmy w wyjątkowym gronie marek reprezentujących najwyższe standardy obsługi. Szczegółowe informacje o konkursie i jego założeniach można znaleźć na stronie organizatora https://gwiazdy.jakoscobslugi.pl/