Zanim usłyszysz dzień dobry

Zanim usłyszysz dzień dobry

Grupa Santander to największy bank w strefie euro, jedna z największych grup finansowych na świecie oraz lider rynku bankowego w Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej. W sumie to 133 milionów klientów i13 697 oddziałów bankowych. Na koniec 2017 roku Santander był największym bankiem strefy euro pod względem kapitalizacji rynkowej. Te liczby mówią wiele, ale nie wszystko – Grupa Santander to nie tylko wyniki finansowe, to również idea. Idea, którą warto poznać, i która każdego dnia przyświeca pracy 2 600 pracowników Santander Consumer Banku.

Korzenie Grupy Santander sięgają aż do 1857 roku. To właśnie wtedy, w stolicy Kantabrii powstał Banco Santander. Obecnie ten największy hiszpański bank zatrudnia 186 785 pracowników.

Rozwój Banco Santander łączy się z inwestycjami w instytucje finansowe na całym świecie. Doprowadziło to do powstania Grupy Santander. W jej ramach, w 2001 roku wydzielona została  samodzielna dywizja Santander Consumer Finance, której częścią jesteśmy my – Santander Consumer Bank w Polsce. 

Tak to się zaczęło

Pierwszą inwestycją Santander Consumer Finance w Polsce było nabycie w 2001 roku, powstałego 5 lat wcześniej, obsługującego głównie duże przedsiębiorstwa, Bank of America i przekształcenie go w CC-Bank. Dwa lata później do Santander Consumer Finance dołączyło Polskie Towarzystwo Finansowe SA, w związku z czym nazwa CC-Bank została zastąpiona przez PTF Bank. Finalnie, w 2006 roku PTF Bank został przekształcony w Santander Consumer Bank.

Wiosną 2011 roku Santander Consumer Bank połączył się z AIG Bank Polska. W 2014 roku większościowym akcjonariuszem Santander Consumer Banku został, należący do Grupy Santander, Bank Zachodni WBK, pozostawiając dywizji Santander Consumer Finance 40% akcji.

Liczy się dla nas jakość

Santander Consumer Bank w Polsce to ponad 300 oddziałów w całym kraju, a także zespoły ekspertów i specjalistów wspierających sprzedaż i zarządzanie aktywami finansowymi. To także jeden z głównych graczy na rynku sprzedaży ratalnej współpracujący z ponad kilkunastoma tysiącami partnerów. Oferowane przez bank produkty zdobywają liczne nagrody i wyróżnienia Santander Consumer Bank był wielokrotnie nagradzany m.in. za wyróżniającą jakość obsługi klientów, trzykrotnie zdobywając tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi w rankingu przygotowanym na podstawie opinii klientów1.

Szacunek do klientów i pracowników

Santander Consumer Bank działa zgodnie z zasadami „Simple, Personal, Fair”, które są przyjęte przez Grupę Santander na całym świecie. W Santander Consumer Banku duże znaczenie przykłada się do dogodnej obsługi i przejrzystych produktów indywidualnego podejścia do klientów i pracowników oraz sprawiedliwego traktowania. To właśnie codzienna realizacja tych idei zaowocowała w tym roku zdobyciem certyfikatu Top Employer Polska2​ i umieszczeniem Santander Consumer Banku w gronie 48 najlepszych pracodawców w Polsce.

Chcesz poznać nas lepiej? Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej.

Prezentowane dane dotyczą stanu na koniec 2017 roku.

1 ​Firma przyjazna klientowi, http://firmaprzyjaznaklientowi.pl/laureaci/, stan na 12.03.2018 r.

Top Employer, https://www.top-employers.com/pl-PL/companyprofiles/pl/santander-consumer-bank-s.a/, stan na 12.03.2018 r.