Pracownicy biura głównego i część pracowników contact center Santander Consumer Banku pracują zdalnie. – Żeby zadbać o komfort pracowników i menedżerów przygotowaliśmy wiele działań, które miały ułatwić przystosowanie do nowej rzeczywistości – mówi Anna Dowhań-Kin, dyrektor ds. rekrutacji, szkoleń i rozwoju
Przejście w tryb pracy zdalnej nie okazało się tak dużym wyzwaniem w przypadku biura głównego, gdyż wcześniej część jego pracowników korzystała z opcji home-office. Dzięki decyzji zarządu i ogromnego zaangażowaniu zespołów IT umożliwiliśmy taką opcję wszystkim pracownikom centrali, a także części naszych konsultantów odpowiedzialnych za obsługę klienta contact center. W pozostałych lokalizacjach, gdzie nie była możliwa praca zdalna zadbaliśmy o wszelkie środki bezpieczeństwa, aby dać pracownikom Santander Consumer Banku komfort pracy – czy to w contact center czy ponad 330 oddziałach działających w całej Polsce. – Zadbaliśmy nie tylko o zdalny proces rekrutacji. Również zespoły odpowiedzialne za pracę w różnych jednostkach banku, czy to w biurze głównym, contact center, oddziałach czy sieci sprzedaży, z ogromnym zaangażowaniem pomagały i pomagają naszym pracownikom, którzy służą wsparciem naszym klientom niezależnie od formy kontaktu – czy to w oddziale, czy to zdalnie – mówi Anna Dowhań-Kin, dyrektor ds. rekrutacji, szkoleń i rozwoju.
Szanujemy… e-maila
Spotkania zespołów odbywają się online. Witanie nowych pracowników podczas wideokonferencji, zdalne spotkania jeden na jeden z przełożonym – to tylko kilka elementów nowej codzienności. – W tej całej sytuacji dbamy też o to, aby nie tworzyć setek niepotrzebnych maili i pielęgnować kulturę odpowiedzialnego wysyłania wiadomości e-mailowych. Wszak każda wiadomość generuje ślad węglowy – dodaje Anna Szczechowiak, odpowiedzialna w Santander Consumer Banku za obszar społecznej odpowiedzialności biznesu. Znaczącą rolę w wymianie informacji w organizacji przejął intranet, który w nowej, odświeżonej wersji działa od początku kwietnia. Odbywają się także wideospotkania z Prezesem Zarządu, podczas których można dowiedzieć się więcej na temat kluczowych wyzwań, jakie przed Santander Consumer Bankiem stawia zmieniający się rynek consumer finance, czy inna rzeczywistość pracy.
Zdalnie jesteśmy razem
Także w codziennej komunikacji menedżerskiej i operaycjnej wiele się zmieniło, choć nie brakuje online’nowych spotkań na kawie, czy okazji do wymiany informacji między pracownikami różnych zespołów przy projektach. Bez zmian odbywają się spotkania statusowe związane z projektami, czy działania związane z funkcjonowaniem firmy. – Żeby pomóc każdemu w nowej, nie dla każdego łatwej, rzeczywistości, przygotowaliśmy specjalny poradnik związany z pracą zdalną – mówi jego autorka Joanna Szczepańska, HR Business Partner. – To zbiór praktycznych porad, pomysłów i inspiracji, które pomogą nie tylko w zarządzaniu sobą, pracą nad projektami, ale też pielęgnowaniem relacji, czy poszukiwaniem codziennego powodu do uśmiechu, jaki przynosi nam nasza praca.
We wzajemnym dziękowaniu sobie za aktywności, także teraz, pomaga pracownikom platforma StarMeUp, która działa w całej Grupie Santander. Dzięki niej każdy może co miesiąc podziękować za konkretne działania i aktywność zgodnie z postawami wpisanymi w wartości Simple – Personal – Fair za pośrednictwem aplikacji działającej na jego komputerze firmowym czy służbowym smartfonie.