Santander Consumer Bank kolejny raz został nagrodzony godłem Bank Przyjazny Klientowi

Santander Consumer Bank kolejny raz został nagrodzony godłem Bank Przyjazny Klientowi

Wyróżnienie przyznane przez kapitułę konkursową jest podsumowaniem niezależnego badania satysfakcji klientów ze współpracy z naszym bankiem. Klienci wysoko ocenili, m.in.: jakość obsługi, jasność komunikacji, uprzejmość i profesjonalizm naszych pracowników, dotrzymywanie obietnic i uczciwość. Są to dla nas niezwykle cenne opinie potwierdzające zadowolenie klientów, nasze zaangażowanie oraz profesjonalizm.

W programie Firma Przyjazna Klientowi jesteśmy prawdziwymi weteranami – to już nasze ósme wyróżnienie z rzędu – mówi Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta. Dopracowaliśmy się nawet własnej kategorii w tym zestawieniu – jako jedyny bank w Polsce możemy posługiwać się godłem Bank Przyjazny Klientowi. Nie dostajemy jednak tej nagrody za staż, czy dawne zasługi. Co roku poddajemy się certyfikacji, której najważniejszą częścią jest niezależne badanie telefoniczne na próbie około 1000 naszych klientów. W ostatnich latach kryteria ocen znacząco się zmieniły, pojawiły się nowe, wymagające wskaźniki, przez co jeszcze trudniej zdobyć to wyróżnienie. W tej edycji udało się to tylko 20 firmom, a my w tym gronie jesteśmy jedynym bankiem. Warto też podkreślić, że w kolejnych latach poprawiamy nasz wynik, a obecny próg certyfikacji przekroczyliśmy ze sporym sporem zapasem (22 p.p.).

Niezależne badania opinii klientów wskazały, że Santander Consumer Bank plasuje się w czołówce jednej z najważniejszych ocen jakości bankowej w Polsce. Certyfikacje to dla nas też świetna okazja do porównania się do rynku. Pod nieobecność innych banków w zestawieniu, naturalnym punktem odniesienia są dla laureaci z kategorii duże firmy B2C – w tej edycji były to: Aviva, Generali Polska, Mondial Assistance, Neonet, Orange, PGE Obrót. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 89%, natomiast nasz wynik był aż o 8 p.p. wyższy – dodaje Jacek. Gratuluję nam wszystkim kolejnej nagrody przyznanej przez klientów i mam nadzieję, że podobnie jak w edycjach sprzed pandemii, kolejne wyróżnienie odbierzemy razem z reprezentacją pracowników oddziałów już osobiście na gali w Warszawie.

Wyniki badań w tym prestiżowym rankingu świadczą o tym, że Santander Consumer Bank od wielu lat oferuje usługi na najwyższym poziomie i jesteśmy firmą godną zaufania.

Przemysław Kończal, Prezes Zarządu Santander Consumer Banku: Przyznanie Godła Bank Przyjazny Klientowi 2021 jest dla nas zaszczytem i wspaniałą nagrodą zwłaszcza, że ostatni rok nie był łatwy dla naszych klientów ani też dla nas, ze względu na negatywny wpływ pandemii na sytuację gospodarczą. Naszym celem było i jest zapewnienie najwyższej jakości obsługi, koncentracja na kliencie oraz wsparcie naszych pracowników, dzięki którym możemy pochwalić się tym sukcesem. To motywuje nas do dalszego działania z myślą o kreowaniu nowych, jeszcze lepszych rozwiązań dla naszych klientów. Dziękuję wszystkim pracownikom za zaangażowanie i podjęcie ambitnych wyzwań. Te wyróżnienia są kolejnym dowodem na to, że idziemy we właściwym kierunku.

Godło Bank Przyjazny Klientowi jest ważnym wyróżnieniem w zakresie satysfakcji ze współpracy z firmą, które jest przyznawane na podstawie badania zrealizowanego na reprezentatywnej próbie klientów. O przyznaniu certyfikatu w 100% decyduje siła głosu klientów. Badanie ich opinii w ramach Programu Firma Przyjazna Klientowi jest realizowane przez agencję badawczą Experience Institute. Szczegółowe informacje o konkursie i jego założeniach możecie znaleźć na stronie organizatora https://firmaprzyjaznaklientowi.pl.