W tegorocznej edycji programu Top Employers Institute wyróżnił ponad 1600 organizacji, w 120 krajach na pięciu kontynentach. Jedno z wyróżnień zdobył Santander Consumer Bank – bank od kredytów. To już kolejny rok, w którym bank może pochwalić się prestiżowym certyfikatem Top Employer Polska, przyznawanym najlepszym pracodawcom.
Program Top Employers Institute certyfikuje organizacje na podstawie oceny kwestionariusza zawierającego najlepsze praktyki z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i który obejmuje 6 domen składających się z 20 tematów, takich jak min.: strategia HR, środowisko pracy, pozyskiwanie talentów, szkolenia i rozwój, well-being, integracja czy różnorodność. To właśnie za udział w inicjatywach wspierających tworzenie kultury różnorodności, otwartości i budowanie dobrych relacji w zespołach, chcemy szczególnie podziękować naszym pracownikom. Dziękujemy, że razem możemy tworzyć zgraną i gotową do podejmowania nowych zadań społeczność.
Ubiegły rok był wyjątkowy - to był bardzo wymagający czas, pełen wyzwań, niepewności i nieprzewidywalności. Pandemia koronawirusa sprawiła, że inicjatywy, które podejmowaliśmy dotychczas wymagały dostosowania do zupełnie innych warunków, oczekiwań i możliwości. To co było nam dobrze znane, nie miało szans sprostać wymaganiom, które narzuciła nam nowa rzeczywistość.
Wiele z naszych działań zrealizowaliśmy w formule zdalnej i w zakresie na jaki pozwalały nam zupełnie nowe okoliczności. Szukaliśmy rozwiązań, które pozwolą nam kontynuować wiele projektów z obszaru HR, takich jak szkolenia czy programy rozwojowe.
„Działania na rzecz dobrostanu psychicznego każdego z nas, stały się już nie tylko szukaniem balansu między pracą zawodową a życiem prywatnym, ale dotyczyły również zapewnienia bezpieczeństwa w kontekście zdrowia, utrzymania relacji międzyludzkich, radzenia sobie z izolacją oraz sprawnej i otwartej komunikacji”– mówi Joanna Szczepańska, HR Business Partner w Departamencie Zasobów Ludzkich
Zarządzanie zespołami zdalnymi, nowe procedury i zasady w miejscach, w których spotykamy się z naszymi klientami, utrzymanie ciągłości biznesowej i realizacja projektów w nowych okolicznościach były dla nas ogromnym wyzwaniem. Ten rok był dla nas wszystkich czasem nauki, poznawania nowych narzędzi i szukania alternatywnych rozwiązań w codziennej pracy.
„Otrzymanie tytułu Top Employer 2021 w czasach pandemii to szczególne wyróżnienie, które potwierdza, że wysiłek jaki włożyliśmy w dostosowaniu się do zmiennych warunków otoczenia został doceniony. Nowa sytuacja była dla nas katalizatorem podjęcia szybkich decyzji i elastycznego podejścia do codziennej pracy naszych pracowników w nowych realiach. Ten tytuł to nie tylko pozytywna ocena procesów zarządzania zasobami ludzkimi, naszej strategii i kultury organizacyjnej, ale w szczególności jest to wyraz uznania za zaangażowanie, utrzymanie rytmu pracy i rozwój kompetencji cyfrowych każdego z naszych pracowników” – dodaje Piotr Żabski, Wiceprezes Zarządu.